Und mein Name lautet halt Hondafreak1981
Nicht umsonst schrieb die Auto Motor Sport in den 80ern
*Mit keiner anderen Marke vergleichbar*
Ihr merkt ich bin halt der Freak aber das ist auch gut so.
Falls er dem Concept treu bleibt, unter 4 Liter verbraucht und dann weit unter 20000 € kostet könnte das ein Hit werden, oder?
Also, ganz ehrlich...??
Ich kann mit diesen ganzen Windkanaltampons von heute schwerlich was anfangen.
Die Dinger sehen wirklich alle gleich aus mit ihrem rundgeschwungenen Dachbögen und vor allem
ihren Hecks, die immer aussehen als hätten die Karren ' ne Kirchenglocke geladen.
Ok, es wird wohl keine Form mehr geben wie früher, und unter den neuen sieht dieser Honda ja noch
passabel aus, aber trotzdem bekomm ich immer etwas Atemnot bei diesen Van artigen Formen, so klobig, und wie gesagt,
dieser Fett....
Na ja, is nur meine Meinung....
wenn's euch gefällt, dann soll's so sein
Eine kleine Wunschliste meinerseits für den 2009er Insight:
- Umbenennen in "Clarity Hybrid"
- 3 Austattungslinien : "Insight" (als Basis mit maximaler Effizienz), "Executive" (elegante Vollausstattung), "Type-R" (endlich mal ein Hybrid in weiss mit roten Recaros!!)
- Glaspanoramadach wie beim neuen Jazz oder ciVic
- Schaltgetriebe
- ausdruckstarke Alufelgen (16-Zoll als Basis) und nicht so ein Behelf wie beim 2000er Insight oder dem noch aktuellen ciVic Hybrid
- Türgriffe vom letzten Accord (diese verchromten), imo die Besten der Industrie. Fühlten sich an wie ein anständiger Händedruck....
Bin mal gespannt, was davon zutreffen wird...
Zitat von Hondafreak1981
Falls er dem Concept treu bleibt, unter 4 Liter verbraucht und dann weit unter 20000 € kostet könnte das ein Hit werden, oder?
Beiträge: | 5.272 |
Punkte: | 298.789 |
Registriert am: | 10.03.2007 |
Ich fahre: | Civic 3.Gen. Hatchback |
Da wohne ich: | Niederrhein |
Vorname: | Thomas |
Diese Anzeige war letzten Mittwoch in unserem Wochenblatt.
Also wenigstens schon mal ein Händler der dafür Werbung macht.
P.s. Warum sind die angehängten Bilder immer so groß? Ich muß immer scrollen,damit ich sie sehen kann,und dadurch erkannt man einfach nicht genug.
http://automobiles.honda.com/insight-hybrid/videos.aspx
Hier das passende Video und noch mehr Informationen zum neuen Inside
Gruß Lars
Nur wer sich Ziele setzt, wird einen Weg finden.
Beiträge: | 716 |
Punkte: | 41 |
Registriert am: | 20.04.2008 |
Ich fahre: | Honda Civic I, II, III, V, CBR1100XX, Smart forfour, VW T5.2 |
Da wohne ich: | 37627 Stadtoldendorf |
Vorname: | Lars |
Wann soll der Insight nach Europa kommen ? Wann soll der neue Prius nach Europa kommen ? April, Mai 2009?
Dann werden diese Autos wohl NICHT steuerbefreit werden !!
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,589837,00.html
"...Kauder schlug als Lösung vor, die angekündigte Steuerbefreiung für Neuwagen zumindest bis April oder Mai gelten zu lassen, um der kriselnden Autobranche zu helfen......"
Hat die deutsche Automobillobby wirklich so eine Angst vor diesen Autos ?
Er wird das neue Eco Assist System erhalten.
Hier der Originaltext:
11/19/2008 - LOS ANGELES - American Honda Motor Co., Inc., today announced that a new interactive, driver-focused fuel economy enhancement technology named the Ecological Drive Assist System (Eco Assist™) will debut on the new Honda Insight in spring 2009.
The Honda Insight Concept, making its North American debut at the Los Angeles Auto Show, provides a strong indication of the design and styling of the all-new gasoline-electric hybrid model from Honda.
Eco Assist combines multiple functions: the driver-activated ECON mode that optimizes control of the continuously variable transmission, engine and related powertrain components to conserve fuel; and a feedback function that uses speedometer background color to provide real-time guidance on environmentally responsible driving. An economy scoring function further provides feedback about current driving techniques, as well as feedback on cumulative, long-term driving style.
"Hybrid drivers enjoy trying to get the most fuel economy from their vehicles," said Dan Bonawitz, vice president of American Honda Motor Co., Inc. "The visual nature of Eco Assist is intended to help drivers improve their efficient driving skills by making the hybrid experience more fun and rewarding."
Honda developed the powertrain control, driver guidance and driver feedback functions of Eco Assist to help enhance real-world fuel economy. In particular, the scoring function provides cumulative, long-term feedback through graphic 'leaves,' which grow over time as drivers learn and implement driving practices that increase fuel economy.
Activated by a green "ECON" button on the instrument panel, ECON mode optimizes control of the transmission, engine and other powertrain elements to conserve fuel. ECON mode also adjusts air conditioner operation, increases the potential for engaging the idle stop feature sooner and increase battery charging during regenerative braking.
The guidance function uses the speedometer background's color-changing, three-dimensional appearance to indicate fuel efficiency in real time. Fuel-saving activities like smooth acceleration and braking make the meter glow green. Somewhat less efficient driving makes the meter glow blue-green. Aggressive starts and stops that consume extra fuel make the meter glow blue. By observing the speedometer background's response to driving practices and seeking to achieve a consistently green color, drivers can receive assistance in developing driving habits that typically enhance fuel economy.
The scoring function provides feedback about current driving practices, as well as cumulative, long-term feedback tracking progress. Located in the center of the instrument panel of the all-new Insight, the Multi-Information Display offers drivers a selection of informational displays, including the scoring function, in which the number of 'leaves' displayed indicates the level of environmentally responsible driving performance. When the ignition switch is on, the display scores driving practices in real time. When the ignition switch is turned off, the 'leaves' in the top line of the display score driving in the just completed cycle (startup to shutdown), while a horizontal bar in the lower part of the display scores cumulative lifetime performance.
The Multi-Information Display also allows drivers to view fuel economy figures for the past three trips, as well as instantaneous and average fuel economy statistics. The scoring function encourages drivers to take an interest in developing fuel efficient driving habits over the long term.
Going on sale in North America next spring, the all-new, purpose-built Insight will come to market at a price significantly below that of hybrids available today. From this unique position in the marketplace, the Insight will advance the affordability and accessibility of hybrid technology to a new generation of buyers.
With its affordable price, the new hybrid vehicle will represent the best value in its segment. Along with the Civic Hybrid, the new vehicle will be produced at an expanded hybrid vehicle production line at the Suzuka factory in Japan.
The Insight is expected to have annual global sales of 200,000 units per year -approximately 100,000 in North America. Following the launch of the new Insight, Honda also plans to introduce another unique sporty hybrid vehicle based on the CR-Z, a concept car first shown at the 2007 Tokyo Motor Show.
The original Honda Insight was introduced in December 1999 as North America's first gas-electric hybrid car. The original Insight was designed from the ground up to demonstrate the ultimate potential for fuel-economy in a two-seater subcompact automobile.
A leader in the development of cleaner, more fuel-efficient mobility products, Honda was the first to market low-emission gasoline vehicles, a gasoline-electric hybrid car in North America, and the world's first EPA-certified hydrogen fuel-cell vehicle, the FCX. In 2007, Honda was named "greenest automaker" by the Union of Concerned Scientists for the fourth straight time.
Danke für den schönen Beitrag, Christian !
Das mit der Farbveränderung des Displays ist ähnlich dem Clarity. Schönes Prinzip.
Überall verrecken die Hersteller und beim Honda Insight kann man "Blätter" sammeln, um seine umweltfreundliche Fahrweise zu maximieren. Geilomat !
Ich kann nicht mehr warten....
Er kommt definitiv im Frühjahr 2009 !
In Antwort auf:
Introducing the Insight Concept
Honda is gearing up to launch its all-new hybrid in spring 2009. But the Insight Concept was unveiled to the North American public at this month's Los Angeles Auto Show. Affordable, efficient and environmentally responsible, the Insight promises to be a truly revolutionary vehicle. And with the "ECON" feature, it will even help optimize fuel economy in specific driving conditions-all with the push of a button...
Bitte nur email anstatt PN
Beiträge: | 3.535 |
Punkte: | 26.200 |
Registriert am: | 08.03.2007 |
Ich fahre: | |
Da wohne ich: | . |
Vorname: | C² |
Ich finde noch keine offiziellen oder halb-offiziellen Aussagen zum Verbrauch. Ob die unter 4 Liter die hier spekuliert wurden wohl nahe an der Realität sein werden?
Beiträge: | 5.272 |
Punkte: | 298.789 |
Registriert am: | 10.03.2007 |
Ich fahre: | Civic 3.Gen. Hatchback |
Da wohne ich: | Niederrhein |
Vorname: | Thomas |
Das wage ich zu bezweifeln, wenn die Technik des ciVic Hybrid im Insight zum Einsatz kommt.
Das Auto wird billiger, hübscher und sparsamer als der ciVic. Ja nee iss klar !?
Ich bin mal gespannt....